Publicerad: 2021-02-03
Om oss
zeb är ett internationellt konsultbolag specialiserat inom den finansiella sektorn. Vi är i dagsläget ca 1000 konsulter verksamma i tretton olika länder. Våra konsulter har bakgrund inom allt från matematik till juridik och ekonomi och våra kunder är såväl storbanker inom och utom Sverige, samt mindre och medelstora företag under Finansinspektionens tillsyn. Läs mer om oss här.
I Sverige har zeb tre huvudsakliga affärsområden, Management Consulting, Risk Management och Compliance, och på kontoret i Stockholm arbetar idag ca 30 personer. I samband med expansion och stark efterfrågan hos våra kunder söker nu zeb en konsult inom Risk Management.
Om rollen
I rollen som konsult hos zeb erbjuds du möjligheten att få arbeta både på djupet och på bredden inom Risk Management med några av finanssektorns mest intressanta kunder. Detta är en spännande roll för dig som är intresserad av en utvecklande resa inom konsultyrket, men som samtidigt vill specialisera dig ytterligare och utvecklas inom riskhantering i den absoluta framkanten av branschen.
Som riskkonsult hos zeb får du en spännande och varierad utmaning där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara delaktig i våra riskprojekt och att operativt leverera samtidigt som du stödjer och är ett bollplank till dina kollegor i arbetet. Arbetsuppgifterna är breda och kan, beroende av din erfarenhet och bakgrund, innehålla såväl strategiska och analytiska frågeställningar för zeb:s utveckling som operativ planering och genomförande av riskuppdragen.
I ditt arbete kommer du att vara med och leverera strategiska och effektiva lösningar som möter kundernas krav. Du har ett nära samarbete med övriga medarbetare inom koncernen, både lokalt och internationellt.
Om dig
Vår drömkandidat är specialisten som trivs med att arbeta med affärer, som behöver en social stimulans, vill bli utmanad rent intellektuellt och får komma med nya lösningar på nya problem. Det är viktigt för oss att du är en teamspelare som fungerar bra i samarbete med kollegor och i relationen med våra kunder, såväl på styrelse-/ledningsnivå som med medarbetare.
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi gärna att du har en civilingenjörsexamen med 1-3 års erfarenhet från tillståndspliktig verksamhet såsom bank, fondbolag/AIF, försäkringsbolag eller värdepappersinstitut. Rätt kandidat är insatt i regelverken gällande riskhantering på finansmarknaden. Vi tror att du idag arbetar i en roll inom riskkontroll eller på ekonomiavdelningen hos en finansiell aktör och har erfarenhet av kapitaltäckningsfrågor, ICLAAP-arbete och liknande. Meriterande bakgrund är också konsulterfarenhet eller arbete hos Finansinspektionen. Du fungerar bra i grupp och trivs i en omväxlande miljö med varierade arbetsuppgifter. God kommunikationsförmåga i tal och skrift på både svenska och engelska är ett krav.
Du ansöker genom att skicka in ditt CV samt personligt brev till nedan kontaktperson.